happy birthday mom!


salam semua!

hari ini nak ucapkan selamat hari lahir kepada mak saya,hadijah tairan...yang berada nun jauh di kota kinabalu, sabah tu...semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki...sory sebab saya lama sudah nda balik...sometime if u want something,you have to sacrifice something kan...biar berat macam mana pun,saya hadapi juga...dont worry,saya di sini sentiasa ingat pesan mama...saya buat semua ni pun sebab mama juga,you want the best for me kan...thanks for everything mom!.insyaallah i will try my best to finish this last semester..and lepas ni cuti 4bulan,i'll always be in kk,at home...with you...=) love u mom!

me and my mom...on hari raya aidilitri..=)

for your information,
  • my mom is the best cook in the world  - aku tak pernah lagi makan makanan yang sesedap masakan mak aku...tak boleh challenge punya la...and mak aku boleh masak apa2 je...cakap je nak apa,semua dia boleh masak..western,malay,chinese...semua boleh...antara favourite aku ialah lamb chop,nasi ayam,mee tepung, and banyak lagilah...kuih-muih pun dia boleh buat tau...jangan main2...haha...apa taknya anak2 dia semua suka makan...tapi sorang tu je yang kurus,tak pandaila nak gemuk2 walau makan banyak mana pun,my brother la...haha...tambahan ye,orang lain pun suka juga masakan my mom...hehe...setiap kali open house raya,most of my friends and my brother's mesti datang punya...nak makan soto punya pasal...haha...every year tu...
  • my mom ni baik tau - mak aku ni kalau bab minta tolong ni,selagi dia boleh tolong,dia tolong...tak pernah nak berkira sangat...selalu juga masa sekolah dulu my mom ni tolong masak2 untuk aktiviti kitorang...memang mostly,clasmate aku kenal la my mom...sebab selalu tolong kitorang...dia pun suka panggil kawan2 aku ni kalau kami buat makan2 kat rumah...kadang2 kalau ada makanan lebih,dia suruhlah hantar kat umah kawan2 aku tu...most of them duduk dekat2 ja...=)
  • my mom ni sporting tau - minta lah dia apa2...memasak la terutamanya...di masakkanla nanti...selalunya setiap kali aku balik cuti,i will make one list of foods yang aku nak dia masakkan before aku balik perlis semula...it's a long list tau...haha...kadang2,semakin hari semakin bertambah sebab baru teringat nak makan apa...ala,bila lagi aku nak bermanja2 dengan mak aku...selain itu,mak aku ni kalau aku bawa makan kat luar,ok je...aku kan lama tak balik...mesti dia belanja punya...haha...bukan makan ja,semua benda pun,baju la terutamanya...kadang2 balik rumah,aku jeles tengok my sis punya baju,banyak baru,my mom belikan la tu...tak adil...aku kat sini beli sendiri la...geram punya pasal,aku sarung je baju sis aku...dia bengang macam mana pun,dia tak boleh nak sarung baju aku...haha...XD
  • my mom ni kaki jalan! - macam anak dia ni juga...setiap hujung minggu mesti keluar pergi jalan2...pergi shopping mall or tamu...walaupun ayah aku selalu busy dengan golf dia,mak aku tetap akan keluar juga...selalu la dia bawa aku and adik aku...abang aku,tengok mood dia la nak ikut...so,kalau aku ada kat rumah,comfirm i'll be her driver...she would say "minggu ni kita pergi sini ...". adalah tu...haha...aku tak kisah pun...aku pun suka berjalan2..apatah lagi kalau dah lama tak balik...hari2 aku keluar...kadang2 kalau aku cakap aku malas,dia paksa juga...haha...ikut je la...aku tak keluar duit sesen pun...dia belanja semua...kadang2 dapat la baju satu ke...okla tu...
me and my mum...balik kampung and singgah di kundasang..it was cold there,tengok je la kabus tu...peace...=P

that's all for now...i miss home la...haish...tak apa,sabar2..berapa bulan je lagi...=)
thanks for reading...=) hope u enjoy this..

p.s. my mom suruh wish her happy birthday kat facebook semalam,da wish pun...this just an extra...memang nak buat pun entry pasal ni..=)

Comments

Popular Posts