the blog owner

hi there!
yeah, you over there...i write about my life in this blog..just expressing my feeling and share stories with others here..so, feel free to read my blog anytime and leave some comments or just say hi here...thanks for reading...=)




Wednesday, May 25, 2011

miss u : my running shoes

salam semua!
how was your day? mine is fine... i suppose to write this yesterday but i was busy waiting for my result... alhamdulillah, everything went well... finished my diploma... how relieve i am to learn that after all that, i made it! one down and one more to go : degree.. 

ok, back to yesterday, i suppose to go for a dentist appointment... guess what? i didnt make it! overslept la pula... aiyoo... pathetic betul la saya ni... tak apa la, have to make another appointment before i turning 21 next month... why? nantilah saya cerita in other entry ok... JPN pun tak jadi.. entah kenapa my brother tu... he didnt woke me up... biarla dia... the only destination is airport... itu  kena la jadi... sebab nak ambil orang... tak ambil, kena marah la pula sebab i've agreed to do so.... ambil makcik saya sebenarnya... she just get back from KL, hantar my cousin yang masuk uitm melaka...

after fetching her and went to mcd with her, i went for a jog... disebabkan selalu sangat makan semenjak balik rumah ni, kenalah maintain badan... kalau tak, habislah badan naik mendadak... ish, bahaya tu sebab probability untuk turun balik sangat tipis... so the best way is to maintain la... for me macam ini la... my body ni cepat naik kalau tak bersenam and control makan... disebabkan di rumah sangat susah mau control makan, the only way to maintain  is by exercising... nasiblah saya ni jenis yang suka berjoging ni semua... kalau tak, tak tahulah badan i ni macam mana... haha... 



i love jogging sebenarnya... i love running... it actually boleh  mengurangkan stress and ease my mind... kadang2 bila saya rasa tension sangat, i go for a jog... well, during exam week saya suka pergi jogging... selepas tension belajar kan bagus releasing it somewhere, on the running track.. saya tak tahulah  apa rasanya kalau tak pernah exercise... saya akan jadi lembik.... euuww.... saya tak mahu macam itu... kita ni kena la ada stamina, energy...  kesihatan pula kena jaga... walaupun masih muda, time muda2 ni la nak jaga... kalau da kena, baru nak jaga, agak terlambat da  tu...

saya pun tak adalah jogging sebab nak kurus... saya nak maintain my body and stamina... kalau lama tak jogging, badan ni rasa berat je... lepas jogging, badan rasa ringan... you should try it yourself...

kepada yang slim kat luar sana, berhati2... ia tak bermakna anda sihat... kalau tak exercise and makan betul, you may still have cholesterol in your body... dalam darah anda mana anda tahu kan... sekali-sekala, pergilah keluarkan peluh.... bukan hari2 pun... lagipun janganlah tak exercise langsung ok... nanti jadi lembik... believe me... saya da jumpa orang macam ni... ada yang umur da 30 tahun, lembik, asyik sakit2 je.... ish, macam tu ke anda nak hidup anda? orang2 macam ni selalunya jadi macam ni sebab asyik menghadap computer je.. have a life la... go out, do something... go cycling ka, trekking ka, anything...



saya bukan mau temberang la kan... jangan salah sangka ya for sabahan temberang is cakap besar or bragging... kalau di semenanjung maksudnya menipu... for sabahan, the word temberang selalu juga digunakan in conversation... in semenanjung sangat jarang, tak pernah dengar with my own ear pun... ok, iklan sebentar tadi... saya ni, kalau kena suruh buat aktiviti apa2 pun, i still can... eventough saya agak berisi and sometime boleh menandingi lagi yang berbadan kecil ni... kenapa? stamina ba...

alternative, kalau anda tak suka exercise, apa kata anda try activity lain.... kalau anda suka bersukan, pergila bersukan... keluarkan peluh juga kan... suka activity lasak? go for it... outdoor? indoor? boleh saja... banyak je cara nak keluarkan peluh... so, find your way..



kenapa post saya bertajuk begitu? sebab actually i left my reebok running shoesdi kedah... currently, i went for a jog wearing my old converse shoes... which is not the best shoes for running.... huhu... nak beli baru macam tak berbaloi pula just for several months... tapi it doesnt feel that right wearing the shoes... i bought the converse shoes while i'm in highschool... and then my sister wear it... sekarang pun it got holes on it sudah... tak apa la...but how on earth i can get a  running shoes here... have to wait till i got work and paid la... huhu... i need you running shoes... but you are stuffed in a box with my other things there in kedah... menyesal pula tak bawa balik hari tu... haish... tak apalah, just have to endure it...


till then, thanks for reading this...
i babble a lot today...

p.s. lapar... mau makan dulu la...  makan lagi... haha...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click here! =)