kempen, kempen dan kempen

salam semua..
sesiapa yang sedang belajar kat mana2 universiti dalam malaysia ni, mesti sedang mngalami bendaa yang sama kan... iaitu,kempen pilihanraya jawatankuasa perwakilan pelajar...samalah macam di tempat saya ni, uitm perlis.. sebenarnya selama saya belajar di uitm perlis ni, ini adalah kali pertama mengundi sepanjang tiga tahun belajar di sini...agak teruja sebenarnya...haha...maklumlah, tak pernah kan..sekarang ini, orang sibuk berkempen... lekat poster sana, lekat poster sini...tak lupa juga yang bagi flyers lagi..perang poster da dekat anjung siswa..warna warni poster mereka ni... tak apa, meriah juga kan...jarang2 kita dapat lihat macam ni...tapi lepas pilihanraya, jangan lupa tanggalkan balik poster2 tu..hehe...pandai lekat, pandailah korang tanggal ye...


cuma... tadi sewaktu bersiar2 di anjung siswa tu (bersiar2,macam kat taman bunga la pula...haha...) ternampak lah sekumpulan pelajar lelaki, tengah distribute flyers kempen.. biasalah tu kan... cuma yang tak sedap mata memandang ni, rambut mereka... aku ni tak adalah skema sangat kan.. aku suka juga stylo mylo ni... tapi tengok tempat la kan... da la mereka2 ni yang nak berkempen, nak mewakili pelajar.. aku ni open, aku tak kisah rambut nak cacak2 ke, tapi kalau panjang sangat pun nampak tak elok, tak proper..panjang sangat2 masalahnya...and lagi satu, diorang ni colour rambut...obvious sangat la...haish...sekumpulan pula tu...aku menggeleng je la... tak apalah, zaman aku dah habis.. kini, zaman korang pula... korang yang akan menentukan semuanya.. yang pasti bukan fakulti aku la budak tu... so tak ada kena mengena dengan aku... just memberi pendapat... memanglah orang kata kita kena jadi diri kita sendiri, we have to express ourselves.. tetapi tengok juga pada situasi kan or maybe boleh guna cara yang lain... itu yang aku belajar lah... biar lah orang nak kata aku skema ke apa ke... tapi aku tetap aku... its not look that define someone but it's his or her personality..pandai pula aku berfalsafah..haha...apa pendapat korang? sesiapa yang nak lontarkan idea.. dijemput untuk meninggalkan komen..terima kasih...=)

mana lah budak civil ni..tercari-cari aku...  -_-

okla,that's all for this entry..
hope u enjoy it...thanks for reading...=)

p.s. hari ni baru aku nampak poster budak civil engineering... 3 orang.. ada lagi yang lain ke? esok sebelum mengundi nak cari lagi, mana la tau kot2 ada lagi budak civil kan... =) tak tau la pula nak undi siapa ni...hmmh..

Comments

Popular Posts