the blog owner

hi there!
yeah, you over there...i write about my life in this blog..just expressing my feeling and share stories with others here..so, feel free to read my blog anytime and leave some comments or just say hi here...thanks for reading...=)




Saturday, February 26, 2011

enjoy life ! ;)

salam semua...
buat apa tu? thanks for stopping by here and baca entry saya yang tak seberapa ni... saya tak la sehebat blogger2 otai di luar sana... entry saya mostly, berkaitan what i've learnt through my life journey.. maybe its not that big... tapi for me, its a big thing to learnt something yang saya tak akan dapat belajar dari buku2 yang ada di dunia ni... experience is the best teacher kan... 


everyone have their own views on life.. so am i... kalau ada pun yang sama dengan orang lain, it is not totally the same.. maybe there are some part yang sama and ada yang tak sama... one of my views on life is that, sebenarnya semua orang kat dunia ni ada masalah...  tak ada orang yang dapat lari dari masalah... there is no life yang perfect, tanpa cacat celanya... kalau2 ada, tolong bagitau kat saya... saya mau tengok juga... 


sebagai contoh, ada sorang ni, berada, semua yang dia nak beli, dapat je... tapi cuba anda singkap hidupnya betul2, from other aspect, kadang2 dia ada masalah family or parents dia are too busy with works sampai tak terlayan dia... kalau yang miskin pula, kadang2 kita tengok, dia have a happy family... 


contoh lagi, ada orang susah nak dapat teman istimewa, tapi bila anda tengok hidupnya dari aspek yang lain, dia tak ada masalah duit and have a happy family... yang ada teman istimewa tu, kadang2 dia ada masalah lain juga... sape tahu?


contoh lagi, yang cemerlang dalam pelajaran, ya, dia cemerlang tapi kadang2 dia ada masalah kewangan or masalah family... yang tak cemerlang pula, maybe dia happy dari segi lain... betul tak?


can you see the pattern? itulah bagi saya, kalau anda ada masalah dari satu aspek, cuba lihat hidup anda dari aspek yang lain... selalunya ada yang menggembirakan.. so, jangan la rasa terbeban, sedih atau depress dengan masalah anda... semua orang pun ada masalah, no life is perfect... tuhan itu maha adil, dia tau apa yang terbaik untuk hambanya... so, bersyukurlah dengan apa yang anda ada hari ini. yang menggembirakan anda.. ini adalah salah satu cara supaya anda rasa contented with ur life... dalam erti kat lain, anda puas or happy dengan hidup anda.. kalau hidup asyik fikir masalah, comfirmla tak pernah nak happy... tapi jangan lari dari masalah pula... saya cuma cakap tengok hidup anda dari sudut yang berbeza je...



itulah kalau orang tanya saya kenapa saya ni macam tak ada masalah? walhal, saya ni banyak kerja, ke sana ke mari...pagi, petang, siang and malam kerja... mesti busy kan... saya jawab dengan senyuman... =) sekarang anda tau apa rahsia saya kan... biar saya tak banyak masa, tapi dari aspek lain, alhamdulillah, okay... saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang.. =) anda bagaimana?



perhatian : contoh yang saya beri tu, hanya sekadar contoh... memang yang selalu kita lihat la di dunia ni, common... tapi tak semua la macam tu.. harap maklum... ini hanya pendapat saya, kalau anda tak setuju dengan saya, tak mengapa... tak semestinya betul kan... tak ada jawapan yang tepat, it is subjektif... semua orang ada pendapat masing2.. terima kasih~ =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

click here! =)